Sabtu, 8 September 2012

Ruangan TEKAD (Teknik atau Kaedah Ajar Murid Bermasalah Pendengaran)


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..


Tiba-tiba rasa idea baru muncul dalam minda ini sebabnya kali ini saya ingin banyak menulis blog berkaitan teknik atau kaedah mengajar murid bermasalah pendengaran atau dikenali sebagai ruangan TEKAD. Kenapa dipanggil TEKAD? Sebab saya mengambil gabungan perkataan Teknik dan Kaedah Ajar murid bermasalah pendengaran.  Mungkin selepas ini banyak penulisan saya berkaitan tentang ini dan menjadikannya sebagai suatu ruangan dalam blog saya. Tujuan utama  saya mengadakan ruangan TEKAD. ini adalah untuk memberi pendedahan kepada masyarakat bahawa golongan bermasalah pendengaran mempunyai cara yang tersendiri dalam mengajar mereka. Hal ini kerana, kebanyakan guru atau ibu bapa masih kurang kemahiran dalam mengajar murid bermasalah pendengaran.

Saya berharap dengan adanya ruangan ini sedikit sebanyak dapat membantu guru-guru dan ibu bapa dalam mencari kaedah yang sesuai dalam mengajar murid bermasalah pendengaran. Selain itu, saya dapat berkongsi ilmu yang telah saya pelajari selama 5 tahun ini kepada masyarakat. Lagipun manalah tahu, tahun hadapan  mungkin saya tidak berposting di sekolah pekak jadi ilmu yang saya ada ini tidaklah terbuku sebegitu sahaja sekurang-kurang saya dapat kongsikan kepada semua walaupun saya tidak menjadi guru pendidikan khas masalah pendengaran.

Suatu perkara yang ingin saya maklumkan kepada semua, saya BUKANLAH guru yang pakar, pensyarah, golongan yang hebat dalam pendidikan khas dan sebagainya malah saya hanya insan biasa dan guru pelatih yang kurang ilmu malah masih muda dan bersikap kebudak-budakan. Namun, niat saya hanyalah satu untuk berkongsi ilmu sahaja. Kalau ada salah janganlah hentam saya atau mengomen yang bukan-bukan sebab saya pun masih  baru belajar. Harap anda semua memberi nasihat dan teguran yang baik. Apa yang saya tulis ini adalah berdasarkan perkara yang saya pelajari dan pengalaman saya sepanjang saya menjadi guru pelatih selama 5 tahun ini.

Semoga ruangan yang saya buat ini dapat membantu anda semua. Insyallah.



Kata meeze : kena beri penerangan terlebih dahulu sebelum nak tulis apa-apa, risau nanti orang tak faham..  J





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mohon beri ulasan dengan cara yang baik, sopan dan berhikmah ya, terima kasih atas komen anda... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...