Khamis, 5 Ogos 2010

ADIK JUNIOR

Rasanya sudah 1 bulan setengah saya tidak mengemaskinikan blog ini. Maklumlah duduk di IPG ini bukannya senang, ada sahaja kerja yang mesti diselesaikan. Sibuk memanjang. Kadang-kadang tertekan pun ada. Macam-macam hendak kena buat seperti layan keluarga, layan pensyarah, layan kawan-kawan, dan layan perangai adik-adik junior. Namun, sebenarnya itulah memberi penguat dan semangat kepada saya untuk berjaya. Tambahan pula, apabila berjauhan dengan keluarga yang tercinta perasaan rindu yang sangat-sangat selalu ada walaupun keluarga tinggal tidak jauh manapun.(hehehe). Namun, terdapat perkara lain yang memberi kebahagian sedikit kepada saya, iaitu apabila saya berjumpa dengan adik-adik junior. Mungkin kerana saya tidak mempunyai seorang adik, jadi perasaan sayang kepada mereka itu datang terutamanya bila junior yang baru masuk iaitu PPSIMP Sem 1 yang membuatkan saya rasa lebih seronok bersama dengan mereka kerana kehadiran mereka ini membuatkan saya teringat kepada arwah adik saya. Kadang-kadang saya bermonolog sendiri “mungkin kalau adik saya masih hidup, usia dia mesti sama dengan usia mereka”. Kadang-kadang agak keterlaluan kerana menganggap junior ini macam adik sendiri, tetapi perasaan ini siapa yang tahu. Hahahahaha.. (ayat sedih pulak) mana tidaknya budak-budak tu lagi ada abang dan kakaknya yang hebat, kita pula hendak lebih-lebih. Hehehe..

Tidak mengapalah cuma harapan saya kepada semua pelajar junior supaya mereka akan berjaya suatu hari nanti. Bila saya memandang muka mereka dan melihat usaha mereka dalam belajar saya yakin suatu hari mereka pasti akan menjadi insan yang hebat dan berjaya suatu hari nanti. Insyallah, amin…



Kata meeze 1 : Kadang-kadang fikir juga dalam diri, perasaan junior nak jaga, tapi perasaan kawan jarang nak jaga, huhuhu, kesian kawan-kawan saya semua, selalu kena usik, tapi apa-apa pun awak semua best sesangat.


Kata meeze 2 : Hmmm.. rindunya kat abah, mama , dan along..tambah-tambah dalam keadaan sibuk sekarang ini ;-(





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Mohon beri ulasan dengan cara yang baik, sopan dan berhikmah ya, terima kasih atas komen anda... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...