Selasa, 16 Februari 2010

GILA SIGN LAGU ASL..

Sejak kebelakangan ini saya jadi gila dengan lagu ASL. Ntah la seronok sangat tengok video lagu ASL.. mana taknya gaya, cara penyampaiannya buat saya terhibur, nasib baiklah abang saya beli broadband, jadi peluang berada di rumah ni saya ambil kesempatan buka youtube, maka buka la video2 sign ni.. hehehehe..sikit sebanyak bolehlah belajar tentang ASL.. memang menarik.. jadi kepada rakan-rakan yang belajar bahasa isyarat saya galakkan awak semua buka video lagu isyarat terutamanya sign ASL, banyak gaya dan isyarat kita boleh belajar..

Daripada pemerhatian saya terhadap sign ASL ni, menunjukkan perkembangan bahasa isyarat mereka sudah maju, lihat sahaja la, pelbagai kemudahan isyarat mereka telah sediakan. Selain itu, saya baru tahu rupa-rupanya, ASL bukan sahaja ada orang pekak dan juruisyarat tetapi mereka ada artis ASL mereka sendiri macam penyanyi dan pelakon.

Salah satu faktor yang menyebabkan saya terhibur ialah mungkin dengan gaya dan cara isyarat yang ditunjukkan, betul-betul bersemangat.. isyarat dan bunyi lagu adalah selari, walaupun beberapa perkataan telah dipendekkan.

Disini saya uploadkan sedikit gambar sign daripada penyanyi ASL yang bernama Stephen Torrence, yang berusia 22 tahun, dia normal tapi mahir dalam berisyarat lagu.. seronok sangat tengok gaya dia... apa2pun saya peminat setia dia.. hahahahaha (gurau je..). jadi kalau anda semua hendak tengok video aksi dia layari lah web :-

http://www.youtube.com/user/CaptainValor

Maaflah saya hendak cuba upload video dia tapi tak boleh, lambat dan sangat susah. Apa-apapun selamat menonton dan terhibur bila buka web itu..


-stephen Torrence-


kata meeze 1: sayangnya, malaysia sign lagu masih kurang.. kerana belum ramai kepakaran lagi.. sign lagu negaraku pun masih tak seragam lagi, macam-macam pendapat.. tak tau nak guna yang mana satu..

kata meeze 2 : harap-harap yang pakar dalam BIM tolonglah tetapkan lagu negaraku yang betul, kerana ramai kawan-kawan pekak saya tak ada semangat bila isyarat lagu negaraku, keliru dan tak faham maksud..




2 ulasan:

  1. yalah...bila yer???
    awk boleh cari org pekak lain utk belajar menyanyi dlm BIM...
    jgn cari sy dah la...hehehe...

    BalasPadam

Mohon beri ulasan dengan cara yang baik, sopan dan berhikmah ya, terima kasih atas komen anda... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...